Du kan stadig nå at være med til Hospice Vandring

13. september 2023
Der er udsigt til nogle særdeles hyggelige timer på torsdag, når Støtteforeningen for Hospice Sydvestjylland arrangerer en byvandring fra Hospice Sydvestjylland

Der er udsigt til nogle særdeles hyggelige timer på torsdag, når Støtteforeningen for Hospice Sydvestjylland arrangerer en byvandring under ledelse af by arkivar Jørgen Dichmann. Og selv om dagen nærmer sig, kan du stadig nå at være med.

Du kan tilmelde dig på støtteforeningens hjemmeside https://www.hospicesydvest-venner.dk/vandring eller blot møde op på pladsen foran hospice.

Byvandringen tager sit udgangspunkt fra Hospice i Finansgade, og via to ture går deltagerne en tur gennem nogle af Esbjergs gader, hvor Jørgen Dichmann har udpeget nogle interessante punkter og bygninger. Turene er på omkring tre og seks kilometer lange.

Det hele starter klokken 16 på pladsen foran Hospice, og her vil der være lejlighed til at købe kaffe og kage, inden turen går ud i byen. Når vandrerne kommer tilbage, vil der være mulighed for at købe mand og drikkevarer, og sanger Dorte Mørup Tagmose har lovet et give et par numre samt lede fællessangen.

Borgmester Jesper Frost Rasmussen hilser byvandringen velkommen.

- Det er altid dejligt, når der kommer nye aktiviteter til byen. Det øger alsidigheden, og når det samtidigt går til et godt formål, er det helt fint. Hospice Sydvestjylland er et enestående sted, hvor mennesker under de givne omstændigheder kan leve livet den sidste tid, de er her. Det er dejligt, at der er frivillige, der lige vil give det ekstra, der gør, at Hospice er noget helt specielt.

- Esbjerg er en spændende by, og på denne byvandring har du ud over at støtte det gode formål også chancen for at øge kendskabet til byen og høre et par af de finurlige historier, der findes, siger borgmesteren.