Hospicevandringen var en dejlig oplevelse

15. september 2023
En regnbyge kunne ikke slå skår i glæden, da Støtteforeningen for Hospice Sydvestjylland i Esbjerg torsdag sidst på eftermiddagen indledte, hvad der synes at være kimen til en ny tradition.

80 deltagere tog på to byvandringer tilrettelagt af byarkivar Jørgen Dichmann, og ikke alene gik de 80 deltagere i to hold henholdsvis omkring 3 og 6 kilometer, men de fik under vejs også nogle oplysninger om de steder og huse, de passerede, som de formentligt ikke kendte til før.

Formålet var at udbrede kendskabet til støtteforeningen, til hospice og samle penge ind til støtteforeningen, der hjælper hospice på forskellig måde økonomisk. Og formålet blev opfyldt hvad kendskabet til støtteforeningen og hospice angår, og alt tyder også på et pænt resultat takket været mange sponsorer og frivillige hjælpere. Men regnskabet er i skrivende stund endnu ikke gjort op.

Arrangementet startede på p-pladsen ved siden af hospice, og der blev sluttet af med smuk sang og fællessang i hospices skønne have, hvor patienterne på hospice gennem de åbenstående vinduer også fik glæde af musikken. Dorte Mørup Tagmose akkompagneret af pianisten Søren Kaspersen sang nogle smukke solonumre, og hun ledede fællessangen. Hele koncerten dannede en fantastisk stemningsfyldt afslutning på et succesfyldt arrangement.

Billederne her ved siden af er taget af Jørgen Breer Laursen og Hans Jørgensen