Og dansen den gik…..

06. juni 2023
Varde folkedanserforening har været på besøg og for fjerde gang vist deres store kunnen i Finsensgade

Hospice Sydvestjylland er med jævne mellemrum ramme om forskellige events til stor glæde for både patienter, pårørende og personalet.

Varde Folkedanserforening, hvis medlemmer primært er fra Varde og Esbjerg, har været på besøg og for fjerde gang vist deres store kunnen i Finsensgade.

Foreningen er en solid forening med mange år på bagen, og der holdes ugentlige danseaftener hver tirsdag i Tinghøj Forsamlingshus nord for Varde.

Danserne og spillemændene demonstrerede med al tydelighed, at de har stort udbytte af deres danseaftener. De kunne de gamle danse og de gamle melodier, og at humoren heller ikke fejler noget, blev også tydeligt demonstreret.

At vejret så også viste sig fra sin smukkeste side, gjorde bestemt ikke noget. Arrangementet kunne således afvikles på terrassen i haven. Og til slut var der æggekage og et glas vin til de dygtige dansere og spillemænd.